Â
Â
Â
Â
Â
 NABÓR ELEKTRONICZNY - program do rekrutacji na rok szkolny 2025/2026
Â
Â
ZarzÄ…dzenie nr 3/2025
Dyrektora Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Pelplinie
z dnia 29 stycznia 2025 r.
Â
w sprawie rekrutacji do Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Pelplinie
na rok szkolny 2025/2026
Â
na podstawie:
-
art. 154 ust. 1 pkt 2 oraz art. 157 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 737 ze zm.);
-
Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 18 listopada 2022 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz. U. 2022 poz. 2431, Dz. U. 2024 poz. 151);
-
Zarządzenia Nr 15/2025 Pomorskiego Kuratora Oswiaty z dnia 28 stycznia 2025 r. w sprawie określenia terminów przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminów składania dokumentów do publicznych szkół podstawowych dla dorosłych, klas I publicznych szkół ponadpodstawowych, klas wstępnych, o których mowa w art. 25 ust. 3 ustawy Prawo Oświatowe, i na semestr pierwszy klas I publicznych branżowych szkół II stopnia i publicznych szkół policealnych w województwie pomorskim na rok szkolny 2025/2026
zarządzamco następuje:
Â
§1
-
Powołuję Szkolną Komisję Rekrutacyjną w składzie:
-
Kaszowicz Katarzyna – przewodnicząca Komisji;
-
Kaszowicz Jacek – zastępca przewodniczącej Komisji;
-
Bonna Ingrid - członkini Komisji;
-
Cisewska Daria - członkini Komisji;
-
Demska Agnieszka – członkini Komisji;
-
Dobrzyńska Anna - członkini Komisji;
-
Hudzik Roman – członek Komisji;
-
Jastrzemski Grzegorz – członek Komisji;
-
Kwiatkowska Joanna - członkini Komisji;
-
Manuszewska Martyna - członkini Komisji;
-
Pawella Agnieszka - członkini Komisji;
Â
-
Pracami Komisji kieruje przewodnicząca, a w przypadku nieobecności przewodniczącej jej funkcję pełni zastępca.
-
Przewodnicząca Komisji ustala harmonogram prac Komisji Rekrutacyjnej zgodny z terminami określonymi w §2 i zwołuje zebrania Komisji Rekrutacyjnej w celu przeprowadzenia działań rekrutacyjnych.
-
Spotkania Komisji odbywają się wyłącznie przy obecności co najmniej połowy jej składu. Z każdego zebrania sporządzany jest protokół z wykonanych czynności i załączany do dokumentacji rekrutacyjnej.
-
Wyniki postępowania rekrutacyjnego Komisja podaje do publicznej wiadomości w formie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów oraz informację o zakwalifikowaniu lub niezakwalifikowaniu.
-
Komisja Rekrutacyjna przyjmuje kandydata do szkoły jeżeli w wyniku postępowania rekrutacyjnego został on zakwalifikowany oraz złożył wymagane dokumenty.
-
Komisja Rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i nieprzyjętych poprzez jej wywieszenie na tablicy ogłoszeń. W przypadku niezapełnienia oddziału umieszcza ponadto informację o liczbie wolnych miejsc. Ponadto Komisja zamieszcza informację o najniższej liczbie punktów, która uprawnia do przyjęcia do szkoły.
Â
§2
Na podstawie Zarządzenia Pomorskiego Kuratora Oświaty nr 15/2025 z dnia 28 stycznia 2025 roku podaję następujące terminy rekrutacji i składania dokumentów:
Â
Lp. |
Rodzaj czynności |
Termin |
Termin |
1 |
2 |
3 |
4 |
1. |
Złożenie wniosku, w tym zmiana wniosku wraz z dokumentami (podpisanego przez |
od 15 maja 2025 r. do 30 maja 2025 r. do godz. 15.00 |
od 21 lipca 2025 r. do 23 lipca 2025 r. |
2. |
Złożenie wniosku, w tym zmiana wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej wraz |
 od 15 maja 2025 r. do 13 czerwca 2025 r. do godz. 15.00 |
od 21 lipca 2025 r. do 23 lipca 2025 r. |
3. |
Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o kopię lub oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i o zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty oraz złożenie nowego wniosku, w tym zmiana przez kandydata wniosku |
od 04 lipca 2025 r. od godz. 8:00 do 08 lipca 2025 r. do godz. 15.00 |
 |
4. |
Złożenie nowego wniosku (podpisanego przez co najmniej jednego rodzica/prawnego opiekuna) wraz z dokumentami, w tym zmiana przez kandydata wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej dwujęzycznej, oddziału dwujęzycznego, oddziału międzynarodowego, oddziału wstępnego, oddziału przygotowania wojskowego w szkole ponadpodstawowej, oddziałów wymagających od kandydatów szczególnych indywidualnych predyspozycji oraz do szkół i oddziałów prowadzących szkolenie sportowe w szkołach ponadpodstawowych. |
od 23 czerwca 2025 r. od godz. 8:00 do 27 czerwca 2025 r. |
 |
5. |
Podanie do publicznej wiadomości przez dyrektora szkoły, o której mowa w pkt 1, terminu przeprowadzenia sprawdzianu lub prób sprawności, o których mowa w pkt 6-7 |
do 09 maja 2025 r. |
|
6. |
Przeprowadzenie sprawdzianu prób sprawności fizycznej |
od 02 czerwca 2025 r. Â II termin1 od 30 czerwca 2025 r. do 03 lipca 2025 r. |
od 24 lipca 2025 r. |
7. |
Podanie do wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów, którzy uzyskali pozytywny wynik sprawdzianu prób sprawności fizycznej,  |
I termin  II termin1 |
  do 31 lipca 2025 r. |
8. |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków poświadczanych |
do 08 lipca 2025 r. Â |
do 25 lipca 2025 r. Â |
9. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych. |
15 lipca 2025 r. |
01 sierpnia 2025 r. |
11. |
Wydanie przez szkołę prowadzącą kształcenie zawodowe skierowania na badanie lekarskie.  |
do 16 lipca 2025 r. Â |
od 21 lipca 2025 r. do 01 sierpnia 2025 r. |
12. |
Potwierdzenie woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe − także zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu oraz odpowiednio orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami i orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych |
do 18 lipca 2025 r. do godz. 15.00 Â |
od 04 sierpnia 2025 r. |
13. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych. |
21 lipca 2025 r. do godz. 14.00 |
08 sierpnia 2025 r. |
14. |
Poinformowanie przez dyrektora szkoły ponadpodstawowej kuratora oświaty |
21 lipca 2025 r. |
08 sierpnia 2025 r. |
15. |
Opublikowanie przez właściwego Kuratora oświaty informacji o liczbie wolnych miejsc w szkołach ponadpodstawowych.  |
do 22 lipca 2025 r. |
do 11 sierpnia 2025 r. Â |
Â
Â
§3
1. O przyjęciu kandydata do danego oddziału klasy pierwszej Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Pelplinie decyduje suma punktów (maksymalnie 200), której składnikami są:
1. punkty uzyskane w wyniku egzaminu zawarte w zaświadczeniu o wynikach egzaminu ósmoklasisty (maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania – 100),
2. punkty uzyskane za oceny z języka polskiego i trzech przedmiotów wybranych przez Dyrektora Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Pelplinie (maksymalna liczba punktów do uzyskania – 72),
3. punkty uzyskane za inne osiągnięcia kandydata wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej (maksymalna liczba punktów do uzyskania – 28).
Â
2. Wyniki egzaminu po szkole podstawowej przedstawione w procentach z:
-
języka polskiego,
-
matematyki,
przelicza się na punkty według zasady: wynik procentowy z ww. przedmiotów mnoży się przez 0,35;
-
języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym
przelicza się na punkty według zasady: wynik procentowy z ww. przedmiotów mnoży się przez 0,3.
Â
W przypadku kandydatów zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu po szkole podstawowej danej części egzaminu na podstawie odpowiednich przepisów przelicza się na punkty oceny wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej z danych przedmiotów zgodnie z zasadą określoną w Rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 18 listopada 2022 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz. U. 2022 poz. 2431, Dz. U. 2024 poz. 151).
Â
3. Oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych przelicza się na punkty według zasady:
-
celujący – 18 punktów,
-
bardzo dobry – 17 punktów,
-
dobry – 14 punktów,
-
dostateczny – 8 punktów,
-
dopuszczający – 2 punkty.
Â
4. Przedmiotami wybranymi w procesie rekrutacyjnym w Liceum Ogólnokształcącym im. ks. Janusza St. Pasierba w Pelplinie są:
-
język polski,
-
matematyka,
-
geografia,
-
język obcy.
Â
5. Sposób przeliczania na punkty innych osiągnięć uczniów wymienionych na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej:
-
za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu przyznaje się 3 punkty,
-
za świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem przyznaje się 7 punktów,
-
za osiągnięcia w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych przyznaje się maksymalnie 18 punktów, w szczególności:
1. za uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponad wojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:
a. tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
b. tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
c. tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów;
2. za uzyskanie w zawodach wiedzy będącym konkursem o zasięgu międzynarodowym lub ogólnopolskim albo turniejem o zasięgu ogólnopolskim:
a. tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
b. tytułu laureata konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
c. tytułu finalisty konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów;
3. za uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:
a. dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
b. dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
c. dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
d. tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów,
e. tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
f. tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 punkty;
4. za uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim:
a. dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
b. dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
c. tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów,
d. tytułu laureata konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
5. za uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wymienione powyżej, artystycznych lub sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:
a. międzynarodowym – przyznaje się 4 punkty,
b. krajowym – przyznaje się 3 punkty,
c. wojewódzkim – przyznaje się 2 punkty,
d. powiatowym – przyznaje się 1 punkt.
6. W przypadku, gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie z takich samych zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, na tym samym szczeblu oraz z tego samego zakresu, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przyznaje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnięcie tego ucznia uzyskane w tych zawodach w dowolnej klasie szkoły podstawowej lub szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej, z tym że maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów.
Â
7. W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty na podstawie art. 44zw ust. 2 i art. 44zz ust. 2 ustawy o systemie oświaty oceny z języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przelicza się na punkty, przy czym za uzyskanie z:
1. języka polskiego i matematyki oceny wyrażonej w stopniu:
a. celującym - przyznaje się po 35 punktów,
b. bardzo dobrym - przyznaje się po 30 punktów,
c. dobrym - przyznaje się po 25 punktów,
d. dostatecznym - przyznaje się po 15 punktów,
e. dopuszczającym - przyznaje się po 10 punktów;
Â
2. języka obcego nowożytnego oceny wyrażonej w stopniu:
a. celującym - przyznaje się 30 punktów,
b. bardzo dobrym - przyznaje się 25 punktów,
c. dobrym - przyznaje się 20 punktów,
d. dostatecznym - przyznaje się 10 punktów,
e. dopuszczającym - przyznaje się 5 punktów.
W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do danego przedmiotu objętego egzaminem ósmoklasisty na podstawie art. 44zz ust. 2 ustawy o systemie oświaty ocenę z danego przedmiotu, z którego jest przeprowadzany egzamin ósmoklasisty i którego dotyczy zwolnienie, wymienioną na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przelicza się na punkty w sposób określony w ust. 1.
W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty na podstawie art. 44zw ust. 2 ustawy o systemie oświaty ocenę z języka obcego nowożytnego, z którego jest przeprowadzany egzamin ósmoklasisty, wymienioną na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przelicza się na punkty w sposób określony w ust. 1 pkt 2, z tym że na punkty jest przeliczana wyższa ocena z języka obcego nowożytnego.
8. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w postępowaniu rekrutacyjnym, w pierwszej kolejności przyjmuje się kandydatów z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.
W przypadku takiej samej liczby punktów uzyskanych w postępowaniu rekrutacyjnym brane są pod uwagę dodatkowe kryteria (potwierdzone odpowiednim zaświadczeniem):
• wielodzietność rodziny kandydata,
• niepełnosprawność kandydata,
• niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,
• niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,
• niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,
• samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,
• objęcie kandydata pieczą zastępczą.
Â
Â
Â
§4
O przyjęciu do klasy pierwszej Branżowej Szkoły I Stopnia decyduje ponadto zawarcie umowy z pracodawcą, u którego uczeń odbywać będzie praktyczną naukę zawodu. Na podaniu o przyjęcie Branżowej Szkoły I Stopnia pracodawca musi potwierdzić przyjęcie i podpisanie umowy z uczniem. Podpisaną umowę należy dostarczyć do sekretariatu szkoły najpóźniej do dnia 31 sierpnia 2025 roku. Brak umowy skutkował będzie nieprzyjęciem do szkoły branżowej.
§5
-
W terminie 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych, rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do Komisji Rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.
-
Uzasadnienie jest przygotowywane przez Komisję Rekrutacyjną w terminie 3 dni od dnia wpływu wniosku, o którym mowa w pkt. 1. Uzasadnienie zawiera przyczynę odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia oraz liczbę punktów, którą uzyskał kandydat.
-
Rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wnieść do dyrektora ZSP w Pelplinie odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji w terminie 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia. Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie w terminie 3 dni od dnia jego otrzymania. Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły służy skarga do Sądu Administracyjnego.
Â
§6
O przyjęciu do klasy pierwszej Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych decyduje kolejność zgłoszeń.
Â