NABÓR ELEKTRONICZNY - program do rekrutacji na rok szkolny 2025/2026

 

 

ZarzÄ…dzenie nr 3/2025

Dyrektora Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Pelplinie

z dnia 29 stycznia 2025 r.

 

w sprawie rekrutacji do Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Pelplinie

na rok szkolny 2025/2026

 

na podstawie:

  • art. 154 ust. 1 pkt 2 oraz art. 157 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oÅ›wiatowe (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 737 ze zm.);

  • RozporzÄ…dzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 18 listopada 2022 r. w sprawie przeprowadzania postÄ™powania rekrutacyjnego oraz postÄ™powania uzupeÅ‚niajÄ…cego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz. U. 2022 poz. 2431, Dz. U. 2024 poz. 151);

  • ZarzÄ…dzenia Nr 15/2025 Pomorskiego Kuratora Oswiaty z dnia 28 stycznia 2025 r. w sprawie okreÅ›lenia terminów przeprowadzenia postÄ™powania rekrutacyjnego i postÄ™powania uzupeÅ‚niajÄ…cego, w tym terminów skÅ‚adania dokumentów do publicznych szkół podstawowych dla dorosÅ‚ych, klas I publicznych szkół ponadpodstawowych, klas wstÄ™pnych, o których mowa w art. 25 ust. 3 ustawy Prawo OÅ›wiatowe, i na semestr pierwszy klas I publicznych branżowych szkół II stopnia i publicznych szkół policealnych w województwie pomorskim na rok szkolny 2025/2026

zarządzamco następuje:

 

§1

  1. Powołuję Szkolną Komisję Rekrutacyjną w składzie:

  • Kaszowicz Katarzyna – przewodniczÄ…ca Komisji;

  • Kaszowicz Jacek – zastÄ™pca przewodniczÄ…cej Komisji;

  • Bonna Ingrid - czÅ‚onkini Komisji;

  • Cisewska Daria - czÅ‚onkini Komisji;

  • Demska Agnieszka – czÅ‚onkini Komisji;

  • DobrzyÅ„ska Anna - czÅ‚onkini Komisji;

  • Hudzik Roman – czÅ‚onek Komisji;

  • Jastrzemski Grzegorz – czÅ‚onek Komisji;

  • Kwiatkowska Joanna - czÅ‚onkini Komisji;

  • Manuszewska Martyna - czÅ‚onkini Komisji;

  • Pawella Agnieszka - czÅ‚onkini Komisji;

 

  1. Pracami Komisji kieruje przewodnicząca, a w przypadku nieobecności przewodniczącej jej funkcję pełni zastępca.

  2. Przewodnicząca Komisji ustala harmonogram prac Komisji Rekrutacyjnej zgodny z terminami określonymi w §2 i zwołuje zebrania Komisji Rekrutacyjnej w celu przeprowadzenia działań rekrutacyjnych.

  3. Spotkania Komisji odbywają się wyłącznie przy obecności co najmniej połowy jej składu. Z każdego zebrania sporządzany jest protokół z wykonanych czynności i załączany do dokumentacji rekrutacyjnej.

  4. Wyniki postępowania rekrutacyjnego Komisja podaje do publicznej wiadomości w formie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów oraz informację o zakwalifikowaniu lub niezakwalifikowaniu.

  5. Komisja Rekrutacyjna przyjmuje kandydata do szkoły jeżeli w wyniku postępowania rekrutacyjnego został on zakwalifikowany oraz złożył wymagane dokumenty.

  6. Komisja Rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i nieprzyjętych poprzez jej wywieszenie na tablicy ogłoszeń. W przypadku niezapełnienia oddziału umieszcza ponadto informację o liczbie wolnych miejsc. Ponadto Komisja zamieszcza informację o najniższej liczbie punktów, która uprawnia do przyjęcia do szkoły.

 

§2

Na podstawie Zarządzenia Pomorskiego Kuratora Oświaty nr 15/2025 z dnia 28 stycznia 2025 roku podaję następujące terminy rekrutacji i składania dokumentów:

 

Lp.

Rodzaj czynności

Termin
w postępowaniu rekrutacyjnym

Termin
w postępowaniu uzupełniającym

1

2

3

4

1.

Złożenie wniosku, w tym zmiana wniosku wraz z dokumentami (podpisanego przez
co najmniej jednego rodzica/prawnego opiekuna) o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej dwujęzycznej, oddziału dwujęzycznego, oddziału międzynarodowego, oddziału wstępnego, oddziału przygotowania wojskowego w szkole ponadpodstawowej.

od 15 maja 2025 r.
od godz. 8:00

do 30 maja 2025 r.

do godz. 15.00

od 21 lipca 2025 r.

do 23 lipca 2025 r.
do godz. 15.00

2.

Złożenie wniosku, w tym zmiana wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej wraz
z dokumentami (podpisanego przez co najmniej jednego rodzica/prawnego opiekuna)
z wyłączeniem szkół i oddziałów oddziałów przygotowania wojskowego,

 

od 15 maja 2025 r.
od godz. 8:00

do 13 czerwca 2025 r.

do godz. 15.00

od 21 lipca 2025 r.

do 23 lipca 2025 r.
do godz. 15.00

3.

Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o kopię lub oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i o zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty oraz złożenie nowego wniosku, w tym zmiana przez kandydata wniosku
o przyjęcie, z uwagi na zamianę szkół do których kandyduje
z wyłączeniem szkół
i oddziałów przygotowania wojskowego

od 04 lipca 2025 r.

od godz. 8:00

do 08 lipca 2025 r.

do godz. 15.00

 

4.

Złożenie nowego wniosku (podpisanego przez co najmniej jednego rodzica/prawnego opiekuna) wraz z dokumentami, w tym zmiana przez kandydata wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej dwujęzycznej, oddziału dwujęzycznego, oddziału międzynarodowego, oddziału wstępnego, oddziału przygotowania wojskowego w szkole ponadpodstawowej, oddziałów wymagających od kandydatów szczególnych indywidualnych predyspozycji oraz do szkół i oddziałów prowadzących szkolenie sportowe w szkołach ponadpodstawowych.

od 23 czerwca 2025 r. od godz. 8:00

do 27 czerwca 2025 r.
do godz. 15:00

 

5.

Podanie do publicznej wiadomości przez dyrektora szkoły, o której mowa w pkt 1, terminu przeprowadzenia sprawdzianu lub prób sprawności, o których mowa w pkt 6-7

do 09 maja 2025 r.

6.

Przeprowadzenie sprawdzianu prób sprawności fizycznej

od 02 czerwca 2025 r.
do 12 czerwca 2025 r.

 

II termin1

od 30 czerwca 2025 r. do 03 lipca 2025 r.

od 24 lipca 2025 r.
do 30 lipca 2025 r.

7.

Podanie do wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów, którzy uzyskali pozytywny wynik sprawdzianu prób sprawności fizycznej,

 

I termin
do 13 czerwca 2025 r.;

 

II termin1
do 04 lipca 2025 r.

 

 

do 31 lipca 2025 r.

8.

Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków poświadczanych
w oświadczeniach, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności związanych z ustaleniem tych okoliczności.

do 08 lipca 2025 r.

 

do 25 lipca 2025 r.

 

9.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych.

15 lipca 2025 r.
do godz. 15.00

01 sierpnia 2025 r.
do godz. 15.00

11.

Wydanie przez szkołę prowadzącą kształcenie zawodowe skierowania na badanie lekarskie.

 

do 16 lipca 2025 r.

 

od 21 lipca 2025 r.

do 01 sierpnia 2025 r.

12.

Potwierdzenie woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe − także zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu oraz odpowiednio orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami i orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych
do kierowania pojazdem.

do 18 lipca 2025 r.

do godz. 15.00

 

od 04 sierpnia 2025 r.
do 07 sierpnia 2025 r.
do godz. 15.00

13.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.

21 lipca 2025 r.

do godz. 14.00

08 sierpnia 2025 r.
do godz. 14.00

14.

Poinformowanie przez dyrektora szkoły ponadpodstawowej kuratora oświaty
o liczbie wolnych miejsc w szkole.

21 lipca 2025 r.
do godz. 14.00

08 sierpnia 2025 r.
do godz. 14.00

15.

Opublikowanie przez właściwego Kuratora oświaty informacji o liczbie wolnych miejsc w szkołach ponadpodstawowych.

 

do 22 lipca 2025 r.

do 11 sierpnia 2025 r.

 

 

 

§3

1. O przyjęciu kandydata do danego oddziału klasy pierwszej Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Pelplinie decyduje suma punktów (maksymalnie 200), której składnikami są:

1. punkty uzyskane w wyniku egzaminu zawarte w zaświadczeniu o wynikach egzaminu ósmoklasisty (maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania – 100),

2. punkty uzyskane za oceny z języka polskiego i trzech przedmiotów wybranych przez Dyrektora Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Pelplinie (maksymalna liczba punktów do uzyskania – 72),

3. punkty uzyskane za inne osiągnięcia kandydata wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej (maksymalna liczba punktów do uzyskania – 28).

 

2. Wyniki egzaminu po szkole podstawowej przedstawione w procentach z:

  • jÄ™zyka polskiego,

  • matematyki,

przelicza się na punkty według zasady: wynik procentowy z ww. przedmiotów mnoży się przez 0,35;

  • jÄ™zyka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym

przelicza się na punkty według zasady: wynik procentowy z ww. przedmiotów mnoży się przez 0,3.

 

W przypadku kandydatów zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu po szkole podstawowej danej części egzaminu na podstawie odpowiednich przepisów przelicza się na punkty oceny wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej z danych przedmiotów zgodnie z zasadą określoną w Rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 18 listopada 2022 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz. U. 2022 poz. 2431, Dz. U. 2024 poz. 151).

 

3. Oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych przelicza się na punkty według zasady:

  • celujÄ…cy – 18 punktów,

  • bardzo dobry – 17 punktów,

  • dobry – 14 punktów,

  • dostateczny – 8 punktów,

  • dopuszczajÄ…cy – 2 punkty.

 

4. Przedmiotami wybranymi w procesie rekrutacyjnym w Liceum Ogólnokształcącym im. ks. Janusza St. Pasierba w Pelplinie są:

  • jÄ™zyk polski,

  • matematyka,

  • geografia,

  • jÄ™zyk obcy.

 

5. Sposób przeliczania na punkty innych osiągnięć uczniów wymienionych na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej:

  • za osiÄ…gniÄ™cia w zakresie aktywnoÅ›ci spoÅ‚ecznej, w tym na rzecz Å›rodowiska szkolnego, w szczególnoÅ›ci w formie wolontariatu przyznaje siÄ™ 3 punkty,

  • za Å›wiadectwo ukoÅ„czenia szkoÅ‚y podstawowej z wyróżnieniem przyznaje siÄ™ 7 punktów,

  • za osiÄ…gniÄ™cia w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych przyznaje siÄ™ maksymalnie 18 punktów, w szczególnoÅ›ci:

1. za uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponad wojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:

a. tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,

b. tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,

c. tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów;

2. za uzyskanie w zawodach wiedzy będącym konkursem o zasięgu międzynarodowym lub ogólnopolskim albo turniejem o zasięgu ogólnopolskim:

a. tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,

b. tytułu laureata konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,

c. tytułu finalisty konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów;

3. za uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:

a. dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,

b. dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,

c. dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,

d. tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów,

e. tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,

f. tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 punkty;

4. za uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim:

a. dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,

b. dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,

c. tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów,

d. tytułu laureata konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,

5. za uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wymienione powyżej, artystycznych lub sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:

a. międzynarodowym – przyznaje się 4 punkty,

b. krajowym – przyznaje się 3 punkty,

c. wojewódzkim – przyznaje się 2 punkty,

d. powiatowym – przyznaje się 1 punkt.

6. W przypadku, gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie z takich samych zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, na tym samym szczeblu oraz z tego samego zakresu, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przyznaje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnięcie tego ucznia uzyskane w tych zawodach w dowolnej klasie szkoły podstawowej lub szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej, z tym że maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów.

 

7. W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty na podstawie art. 44zw ust. 2 i art. 44zz ust. 2 ustawy o systemie oświaty oceny z języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przelicza się na punkty, przy czym za uzyskanie z:

1. języka polskiego i matematyki oceny wyrażonej w stopniu:

a. celującym - przyznaje się po 35 punktów,

b. bardzo dobrym - przyznaje się po 30 punktów,

c. dobrym - przyznaje się po 25 punktów,

d. dostatecznym - przyznaje się po 15 punktów,

e. dopuszczającym - przyznaje się po 10 punktów;

 

2. języka obcego nowożytnego oceny wyrażonej w stopniu:

a. celującym - przyznaje się 30 punktów,

b. bardzo dobrym - przyznaje się 25 punktów,

c. dobrym - przyznaje się 20 punktów,

d. dostatecznym - przyznaje się 10 punktów,

e. dopuszczającym - przyznaje się 5 punktów.

W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do danego przedmiotu objętego egzaminem ósmoklasisty na podstawie art. 44zz ust. 2 ustawy o systemie oświaty ocenę z danego przedmiotu, z którego jest przeprowadzany egzamin ósmoklasisty i którego dotyczy zwolnienie, wymienioną na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przelicza się na punkty w sposób określony w ust. 1.

W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty na podstawie art. 44zw ust. 2 ustawy o systemie oświaty ocenę z języka obcego nowożytnego, z którego jest przeprowadzany egzamin ósmoklasisty, wymienioną na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przelicza się na punkty w sposób określony w ust. 1 pkt 2, z tym że na punkty jest przeliczana wyższa ocena z języka obcego nowożytnego.

8. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w postępowaniu rekrutacyjnym, w pierwszej kolejności przyjmuje się kandydatów z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.

W przypadku takiej samej liczby punktów uzyskanych w postępowaniu rekrutacyjnym brane są pod uwagę dodatkowe kryteria (potwierdzone odpowiednim zaświadczeniem):

• wielodzietność rodziny kandydata,

• niepełnosprawność kandydata,

• niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,

• niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,

• niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,

• samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,

• objęcie kandydata pieczą zastępczą.

 

 

 

§4

O przyjęciu do klasy pierwszej Branżowej Szkoły I Stopnia decyduje ponadto zawarcie umowy z pracodawcą, u którego uczeń odbywać będzie praktyczną naukę zawodu. Na podaniu o przyjęcie Branżowej Szkoły I Stopnia pracodawca musi potwierdzić przyjęcie i podpisanie umowy z uczniem. Podpisaną umowę należy dostarczyć do sekretariatu szkoły najpóźniej do dnia 31 sierpnia 2025 roku. Brak umowy skutkował będzie nieprzyjęciem do szkoły branżowej.

§5

  1. W terminie 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych, rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do Komisji Rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.

  2. Uzasadnienie jest przygotowywane przez Komisję Rekrutacyjną w terminie 3 dni od dnia wpływu wniosku, o którym mowa w pkt. 1. Uzasadnienie zawiera przyczynę odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia oraz liczbę punktów, którą uzyskał kandydat.

  3. Rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wnieść do dyrektora ZSP w Pelplinie odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji w terminie 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia. Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie w terminie 3 dni od dnia jego otrzymania. Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły służy skarga do Sądu Administracyjnego.

 

§6

O przyjęciu do klasy pierwszej Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych decyduje kolejność zgłoszeń.

 

 

2025  Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Pelplinie  
Photos by Roman Hudzik   Albero